Obejmy w motoryzacji

0
142

Motoryzacja to pasjonujący sektor naszego codziennego świata. Jeśli jesteśmy biernymi użytkownikami aut, rzadko zastanawiamy się nad tym, jak działa cały układ. Jeżeli jednak chociaż trochę interesujemy się tym, co dzieje się pod maską naszego pojazdu, z pewnością znamy podstawy działania najważniejszych elementów auta.

Dziś nie będziemy opowiadać jednak o super szybkich silnikach i zaawansowanych modułach. Chętnie skupimy się za to na dużo bardziej przyziemnych elementach, które mają równie ważne i odpowiedzialne zadanie. Są to oczywiście obejmy. Odpowiadają one za większość połączeń instalacji i układów hydraulicznych, dlatego rozbierając auto, jesteśmy w stanie znaleźć ich całkiem sporą ilość. Odpowiedzmy więc sobie na kilka pytań odnośnie tego niewielkiego komponentu.

Gdzie można spotkać obejmy w aucie?

Zacznijmy od najważniejszego dla nas układu, lecz bardzo często niedocenianego. Jest nim oczywiście układ hamulcowy. Obejmy łączyć będą wszystkie rurki z płynem hamulcowym, który niezbędny jest do tego, by Twoje hamulce reagowały w sposób poprawny, właściwy i nie grzały się podczas jazdy. Podobnie jest z układem wspomagania, czy chłodniczym, paliwowym lub wydechowym. Reasumując, obejmy to jeden z najważniejszych elementów montażowych w pojazdach.

Odpowiedni rozmiar i parametry

Zbyt mała obejma i zapięcie jej na siłę, może spowodować, że szybko ulegnie ona uszkodzeniu, nie wytrzyma stale naciskającej siły i po prostu pęknie. Następnie trzeba wziąć pod uwagę, że zbyt duże obejmy nie przydadzą się nam, gdyż nie ścisną wystarczająco mocno całej instalacji. Nie wiesz, jakie obejmy najlepiej zastosować w Twoim aucie? Wybierz w takim razie uniwersalne.

Materiały i ich zastosowanie

Obejmy mogą mieć kontakt z wilgocią, błotem, olejem, zanieczyszczeniami, zmianami temperatury i wieloma innymi czynnikami powodującymi proces niszczenia. Nic dziwnego, że powinny być one wyprodukowane z wysokogatunkowych i innowacyjnych tworzyw, które będą odporne na większość wymienionych czynników. Przykładowo: kiepskiej jakości plastik po pewnym czasie może stwardnieć, przez co zacznie się kruszyć i pękać. Obejmy w pewnym momencie puszczą i po prostu cały układ się rozszczelni. Metalowe mogą zacząć rdzewieć, a stalowe z czasem stwardnieją do tego stopnia, że przy ewentualnej wymianie, będzie trzeba je rozcinać.

Na szczęście na rynku z każdym rokiem można spotkać coraz bardziej innowacyjne propozycje, dzięki którym udoskonalamy swoje maszyny. Jeśli planujesz więc remont auta, sprawdź w renomowanych sklepach, jakie posiadasz możliwości.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here