Jak przygotować lakier pod wosk?

Jak przygotować lakier pod wosk

Woskowanie samochodu jest zabiegiem, który pozwala nadać mu pięknego i błyszczącego wyglądu. Ten rodzaj pielęgnacji nie wymaga użycia specjalistycznego sprzętu i z powodzeniem można go przeprowadzić na podjeździe czy miejskim parkingu. Znajomość zasad, którymi trzeba kierować się w trakcie woskowania, jest konieczna, by nie porysować karoserii samochodu i uzyskać ostatecznie piękny efekt. Dzisiaj dowiemy się jak przygotować lakier pod wosk domowymi sposobami.

Jak przygotować lakier pod wosk? Produkty i narzędzia

Do starannego umycia, osuszenia i woskowania samochodu potrzebujemy kilku narzędzi. Niezbędne są:

  • szczotka lub gąbka,
  • dwa czyste wiaderka,
  • szampon,
  • ręczniki papierowe,
  • wosk,
  • szmatka do polerowania.

Akcesoriami, które nie są wymagane, ale mile widziane są:

  • myjka ciśnieniowa,
  • pianownica.

Ważne, by szmatki, z których będziemy korzysta podczas osuszania nadwozia jak i polerowania lakieru były czyste. Najlepiej jak będą to dedykowane szmatki wykonane z mikrofibry.

Jak przygotować lakier pod wosk? Krok po kroku

Woskowanie polega na wcieranie specjalnego preparatu za pomocą niewielkiej gąbeczki. Następnie całość należy wypolerować miękką szmatką z mikrofibry. Jeśli zabieg przeprowadzilibyśmy na brudnym samochodzie, zamiast pożądanego efektu uzyskalibyśmy głębokie rysy na lakierze. Mycie jest więc pierwszą czynnością, jaką należy wykonać, zanim zabierzemy się za nakładanie wosku.

Aby dobrze wymyć samochód, dobrze jest posiadać pianownicę. Po wlaniu do niej specjalnego preparatu umożliwia jego spienienie i naniesienie na lakier samochodu. Aktywna piana wnika w brud i powoduje jego rozpuszczenie. Auto po nałożeniu piany należy na chwilę zostawić. Po kilku/kilkunastu minutach można przejść do mycia z wykorzystaniem myjki ciśnieniowej. Warto korzystać z takiego sposobu, bo umożliwia on pozbycie się najgrubszej warstwy brudu metodą dotykową. Nie każdy jednak posiada dostęp do takiego sprzętu.

Jeśli nie mamy możliwości skorzystania z myjki, należy zaopatrzyć się w dwa wiaderka. W obu umieszczamy szampon do mycia samochodu i wodę. Za pomocą specjalnej gąbki rozpoczynamy mycie. W jednym wiadrze namaczamy gąbkę i myjemy auto, w drugim ją opłukamy. Ma to na celu pozbycie się większości brudu i kolejne zanurzenie gąbki w wiadrze z czystą wodą. Ten sposób jest niezwykle skuteczny i sprawia, że unikamy zarysowań na lakierze, które powstają w momencie, gdy drobinki piasku i brudu ocieraj się o karoserię w trakcie szorowania.

Po wymyciu należy samochód starannie osuszyć, można do tego celu wykorzystać ręczniki papierowe lub zaczekać, aż cała woda odparuje. Dowiedz się więcej na https://detailingobsessed.pl/porady/gnyo/jak-przygotowac-lakier-pod-wosk.html

Nakładanie wosku – jak się do tego zabrać?

Skoro wiemy już jak przygotować lakier pod wosk, to przyszedł czas by poznać garść wskazówek na temat samego woskowania pojazdu. Najważniejsze, by kupić dobrej jakości wosk. Na rynku znaleźć można całą masę tanich środków, które do niczego się nie nadają. Stosowanie markowych wosków zapewnia nie tylko piękny wygląd, ale także pomaga chronić lakier przez dłuższy czas. Co z tego, że nawoskujemy samochód kiepskim woskiem, skoro po pierwszym deszczu całość zostanie spłukana?

Do nanoszenia wosku służy niewielka gąbka, którą nabieramy odrobinę wosku z puszki. Następnie kolistymi ruchami rozprowadzamy go po kolejnych elementach samochodu. Ważne, by po nałożeniu wosku dać mu wyschnąć. Proces polerowania wykonujemy szmatką z mikrofibry dopiero w momencie, gdy zobaczymy biały nalot świadczący o przeschnięciu wosku. Polerowanie nie jest trudne, ale wymaga sporej cierpliwości. Całość może zająć nawet kilkadziesiąt minut, dlatego warto robić to etapami. Zaczynamy od dachu, a kończymy na elementach na samym dole samochodu.

Szczególną uwagę zachowujemy na elementach plastikowych, które znajdują się przy lusterkach i zderzakach. Jeśli wysmarujemy je woskiem, to może okazać się, że powstanie na nich biała, mało estetyczna plama, które zejdą dopiero po jakimś czasie.

Tak naniesiony wosk zapewni długotrwałą ochronę i zapewni piękny, błyszczący wygląd samochodu na długie tygodnie. W przypadku zastosowania dobrej jakości preparatów nawet po zabrudzeniu auta wystarczy delikatnie opłukać je myjką ciśnieniową, by całość lśniła na nowo. Oczywiście musimy zdawać sobie sprawę, że wosk ulega stopniowemu wypłukiwaniu. Każde kolejne mycie sprawia, że na lakierze zostaje go coraz mniej. Nawet jeśli nie będziemy myć samochodu to i tak po czasie cały proces należy powtórzyć. To dlatego coraz większą popularnością cieszą się powłoki ceramiczne, które po naniesieniu zabezpieczają samochody zdecydowanie lepiej od wosków. Są one droższe, ale warto je stosować szczególnie w momencie, gdy kupujemy nowy samochód.

Olej 10W40 – do czego nada się najlepiej?

olej 10W40

Olej 10W40 jest dość popularnym wyborem w przypadku kilkuletnich bądź kilkunastoletnich samochodów, których silniki nie są już najlepszej świeżości i nie będą w stanie wyciągnąć za wiele dobrego z oleju syntetycznego. 10W40 to bowiem półsyntetyk, który ze względu na swoje parametry bardzo dobrze sprawdza się w naszej strefie klimatycznej. Czy jednak naprawdę jest on najlepszym wyborem i czy istnieją samochody, które będą wykorzystywać właściwości 10W40 w stu procentach?

Olej 10W40 – skąd taka nazwa?

Nazwa 10W40 bynajmniej nie wzięła się w przypadku. Jeżeli bowiem chodzi o oleje samochodowe, istnieje bardzo konkretna klasyfikacja, która pozwala określić właściwości danego produktu. Dzięki temu klient zawsze jest w stanie dobrać idealny płyn do swojej jednostki napędowej bez obaw, że będzie on niewłaściwy.

Pierwszą częścią nazwy jest kod alfanumeryczny XW, w którym X jest cyfrą. Najczęściej spotykane w przypadku olejów syntetycznych oraz półsyntetycznych są stopnie 0, 5 oraz 10. Im niższa liczba, tym w niższej temperaturze będzie gęstnieć olej.

Drugi człon składa się z innej liczby, którą najczęściej jest 30, 40, 50 bądź 60. Tym razem będziemy chcieli znaleźć zazwyczaj preparat z jak najwyższą liczbą, bowiem im wyższa ona jest, tym większa jest odporność oleju na wysokie temperatury i tracenie swoich właściwości w wyniku ich oddziaływania.

W ten oto sposób możemy łatwo odczytać charakterystykę, jaką posiada olej 10W40. Jest to więc płyn cechujący się odpornością na zimno w granicach -25 stopni (w tej temperaturze może zacząć niekontrolowanie gęstnieć), a także solidną, choć nie wybitną odpornością na ciepło. Jest to idealna półka średnia zarówno osiągi, jak i cenowo.

Olej 10W40 – gdzie nada się najlepiej?

W pierwszej kolejności musimy bardzo dokładnie sprawdzić, jakie oleje może przyjmować nasz silnik. Jest to absolutnie niezbędne, a niestosowanie się do zaleceń producenta może przynieść za sobą niezwykle poważne konsekwencje.

Do jakich aut najczęściej możemy lac 10W40? Jest to niezwykle uniwersalny typ oleju, który sprawdza się często zarówno w silnikach benzynowych, jak i zasilanych olejem spalinowym, a nawet tych z instalacją gazową. Nie ma również większej różnicy, czy mowa jest o silniku wolnossącym czy takim, który posiada kompresor bądź turbosprężarkę.

Popularność i uniwersalność oleju 10W40 sprawia, iż jest on produkowany przez wielu znanych producentów, którzy dodatkowo często wzbogacają swoje produkty w środki zabezpieczające i czyszczące. Wybór w tej kwestii jest więc niezwykle spory.

Pierwsza polerka samochodowa: jaką wybrać?

Pierwsza polerka samochodowa

Narzędziem podstawowym przeznaczonym do polerowania jest ergonomiczna, mocna, jak i wszechstronna polerka samochodowa. Musi to być polerka, która wytrzyma wszelkie codzienne trudy pracy. Mamy jednak pytanie, które wybrać? Warto przyjrzeć się także kosmetykom do polerki, którymi są kosmetyki samochodowe ADBL.

Jak wybrać pierwszą polerkę samochodową?

To, którą polerkę samochodową wybieramy zależy od naszych potrzeb oraz tego, do jakich celów jej będziemy używać. Te najdroższe, które są przeznaczone dla profesjonalistów charakteryzują się bardzo wysoką ergonomią użytkowania. Wszystko po to, aby pracownik detailingowego studia mógł nią pracować efektywnie i to przez kilka godzin. Czy urządzenia z niskiej oraz średniej półki także dają radę? Tak, ale pod warunkiem, że spełnią kilka zasad podstawowych. Zanim o nich powiemy zauważmy także jak ważne są kosmetyki samochodowe w polerce oraz w dbaniu o nasz samochód. Kosmetyki samochodowe ADBL znajdziesz w sklepie internetowym https://sklep.motogo.pl/adbl-m66

ADBL jest polskim producentem kosmetyków samochodowych bardzo wysokiej jakości. Marka ta niezwykle szybko zyskała uznanie miłośników auto detailingu. Co więcej, jest jedną z wybieranych najchętniej przez profesjonalistów. Kosmetyki samochodowe ADBL to przede wszystkim innowacja. Wszystkie produkty mają unikalne receptury o bardzo wysokiej skuteczności oraz wysokim poziomie bezpieczeństwa. Wszystkie wyroby marki zostały opracowane od A do Z. Poza kosmetykami w sklepie internetowych kupimy od razu polerkę samochodową. Dowiedzmy się na co należy zwrócić uwagę przy jej zakupie.

3 parametry, na które warto zwrócić uwagę przy zakupie

Na samym początku musimy sobie co nieco powiedzieć o rodzajach polerek samochodowych. Możemy je podzielić na polerki obrotowe oraz orbitalne. Te pierwsze są sprzętem, który wymaga doświadczenia, ponieważ wykonuje kolisty ruch tylko wokół swojej własnej os. Usuwa bardzo poważne wady lakieru, a do tego pozwala uzyskać głębię. Działa bardzo efektywnie i szybko, co jest zauważalne przy użyciu past, które są mocno ścieralne. Osoby, które wcześniej raczej nie miały do czynienia z polerowaniem, mogą niechcący uszkodzić lakier. Z kolei polerki orbitalne nadają się dla osób początkujących. Wynika to z tego, że urządzenie porusza się po elipsie oraz wytwarza mniejszą ilość ciepła, które by mogło uszkodzić nasz lakier. Wśród ofert licznych producentów możemy się spotkać także z polerkami kątowymi. Są to urządzenia, które umożliwiają nam pracę nie tylko z lakierowanymi powierzchniami, ale także poradzą sobie z drewnem, sztucznym tworzywem oraz z metalem.

Należ na pewno zwrócić uwagę na moc. Aby polerka pracowała dłużej, jak i efektywniej powinna dysponować odpowiednią ilością mocy. Wyborem optymalnym jest na pewno urządzenie co najmniej 1000 W. A jak z wagą? Polerowanie to żmudna czynność, szczególnie przy sporych zniszczeniach lakieru oraz przy wybraniu orbitalnej polerki. Dlatego też niezmiernie ważne jest znalezienie urządzenia o małej wadze. Dzięki temu nasza ręka, nawet przy dłuższej pracy, nie będzie się męczyć tak mocno.

Istotną funkcją każdej z polerek powinna być tak możliwość regulowania prędkości zależnie od rodzaju zadania wykonywanego. Urządzenie tym samym powinno mieć bardzo duży zakres ilości obrotów. Wyborem optymalnym są polerki z obrotami w zakresie od 1000 do 2000 rpm. Bardzo ważną cechą jest kontrola elektroniczna. Utrzymuje ona stałą prędkość, gwarantuje niezawodność działania i to nawet przy niskich obrotach. Ceny samochodowych polerem waha się od 150 do 1500 złotych, a zakup jest jedynie pierwszym krokiem do uzyskania lakieru lśniącego. Potrzebne nam będą jeszcze pady oraz pasty.

Jeśli chodzi o pady, to są to nakładki zakładane na samochodową polerkę. To one się obracają, mając kontakt bezpośredni z lakierem. Wyróżniamy kilka rodzajów padów, w tym pady z gąbki oraz z wełny. Pady z gąbki możemy wykorzystać w pracy z polerką orbitalną oraz obrotową. Charakteryzują się nieco niższym poziomem ścieralności. Rodzaj gąbki ma wpływ na szorstkość, a tym samym ścieralność pada. Drugi rodzaj padów, to pady z wełny. Ten rodzaj padów jest przeznaczony jedynie do obrotowych polerek. Wyróżniają się bardzo wysokim poziomem ścieralności. Właśnie dlatego nie nadaje się dla użytkowników mało doświadczonych.

Tak samo ważny jest rozmiar pada.Te mniejsze nadają się do elementów samochodu bardziej złożonych jak tylna klapa czy zderzaki. Z kolei do większych paneli możemy się zdecydować na pady nawet o średnicy ośmiu cali.

Dzięki powyższym informacjom wybierzemy dla siebie najlepszą polerkę oraz kosmetyki samochodowe ADBL.

Miejski Suzuki Ignis Hybrid – oferuje więcej niż myślisz

0
Miejski Suzuki Ignis Hybrid

Segment crossoverów i małych SUV-ów ma nam dziś do zaoferowania wiele ciekawych modeli. Trudno jest jednak znaleźć realną konkurencję dla Suzuki Ignis Hybrid. Pod kilkoma względami jest to samochód unikalny. Mamy na myśli przede wszystkim zaskakującą przestronność, fantastyczne walory użytkowe, a także klasyczny – jak na dzisiejsze standardy – układ napędowy typu mild hybrid. Przyjrzyjmy się bliżej tej bardzo interesującej propozycji od Suzuki.

Zawieszenie pneumatyczne – rozwiązanie z górnej półki

0
zawieszenie pneumatyczne Volkswagen

Komfort jazdy samochodem to jedna z najważniejszych cech, na jaką zwracają uwagę kierowcy. W szczególności osoby, które lubią dalekie podróże albo wymagające tereny oczekują, że ich podróż będzie odbywała się w jak najlepszych warunkach. Z tego powodu decydują się często na najbardziej luksusowe modele, w których jednym z ważnych elementów jest zawieszenie pneumatyczne. Przyjrzymy się mu bliżej.

Gdzie zazwyczaj możemy znaleźć zawieszenie pneumatyczne?

Zawieszenie pneumatyczne uważane jest często za rozwiązanie klasy premium, dlatego znajdujemy je przede wszystkim w modelach z najwyższej półki. Limuzyny, samochody typowo terenowe i SUV-y często posiadają właśnie taki model zawieszenia. Może być ono także elementem dodatkowego, opcjonalnego wyposażenia samochodu “średniej klasy”, który nie jest przeznaczony do pokonywania trudnych terenów. Dzięki jego obecności zmienia się jednak komfort jazdy i możliwości takiego typowego pojazdu: na co dzień służy jak standardowe auto, ale po wyjeździe na autostradę może nabrać nieco bardziej sportowego charakteru i niższego profilu.

Oczywiście, jeśli twój samochód go nie posiada, zawsze możesz zdecydować się na wymianę klasycznego wyposażenia na pneumatyczne. Przykładowo, możesz zainwestować w zawieszenie pneumatyczne Volkswagen, które zapewni ci komfort i poprawi warunki jazdy. Sprawi także, że zmniejszy się wpływ obciążenia na pojazd, co poprawia stabilność toru jazdy nawet przy większych prędkościach i zakrętach. W rezultacie to także większe bezpieczeństwo podróżowania.

Jak działa zawieszenie pneumatyczne?

Działanie zawieszenia pneumatycznego oparte jest przede wszystkim na działaniu kompresora, który pompuje gaz pod wysokim ciśnieniem do miechów powietrznych, znajdujących się w zawieszeniu. Współpracują one z wahaczem, co decyduje o ustaleniu konkretnej pozycji i prześwitu. Oczywiście, cały ten proces sterowany jest za pomocą sterownika komputerowego i systemu czujników, które dbają o to, aby prześwit był stały i odpowiedni do warunków jazdy.

Największe zalety działania zawieszenia pneumatycznego

Największą zaletą tego, jak pracuje zawieszenie pneumatyczne, jest tak zwany stały prześwit, utrzymywany za pomocą miechów i tłoczonego do nich powietrza. Kiedy na zawieszenie działają większe siły, pompowana jest dodatkowa ilość powietrza, która powoduje ich rozprężenie się, a kiedy siła się zmniejsza: nadmiar powietrza jest wypuszczany.

Dzięki temu samochód nigdy nie ulega dobijaniu i nie ma najmniejszych obaw o to, że zahaczy podwoziem o podłoże nawet przy większych obciążeniach i prędkościach. Dzięki temu pojazd zachowuje się niezwykle stabilnie i przewidywalnie. Jest to szczególnie ważne w przypadku samochodów klasy GT i SUV-ów: w pierwszych pozwala na płynne pokonywanie zakrętów przy większych prędkościach, w drugich wyrównuje tor jazdy, stabilizując wychylenie nawet o dziesiątki centymetrów.

Wyższe koszty obsługi

Na koniec warto podkreślić, że zawieszenie pneumatyczne to rozwiązanie dość skomplikowane i jego prawidłowe działanie wiąże się z koniecznością regularnego serwisowania oraz kontroli aktualnego stanu. Kompresor, rurki, miechy – to tylko kilka elementów, na jakie warto zwracać uwagę. Dlatego też w trakcie użytkowania należy liczyć się z podwyższeniem kosztów obsługi z powodu regularnie prowadzonej kontroli w celu utrzymania pracy zawieszenia na jak najwyższym poziomie.

Lokalizacja GPS – samochody, telefony, bagaż i nie tylko

Lokalizacja GPS

Narzędzia do monitoringu GPS to nie tylko możliwość obserwowania na mapie obecnego położenia samochodu. Czy wiesz, jak wiele zastosowań mają lokalizatory? Jeżeli nie – koniecznie przeczytaj ten tekst.

Moduły GPS to urządzenia, które mogą zostać wykorzystane w wielu sytuacjach. Różnią się one bowiem między sobą sposobami instalacji i wbudowanymi funkcjami – co pozwala Ci na zakup modelu, który spełni wszystkie Twoje oczekiwania.

W tym artykule wymienimy kolejne zastosowania narzędzi do lokalizacji GPS. Możesz być pewien, że dzięki odpowiednio dobranemu lokalizatorowi zadbasz o bezpieczeństwo bliskich osób, zwierząt, pojazdów i przedmiotów.

Lokalizatory GPS jako ochrona pojazdów

Jedną z grup lokalizatorów są moduły GPS dla pojazdów. Niektóre z nich są przenośne, inne zaś wymagają instalacji.

Przenośny moduł IKOL OBD – dla aut i busów

Do przenośnych lokalizatorów dla pojazdów zaliczamy m.in. IKOL OBD. Moduł ten jest podpinany do gniazda OBD w aucie osobowym lub busie (dzięki czemu może odczytywać dane z komputera pokładowego) i umożliwia m.in. śledzenie aktualnej pozycji oraz zapisywanie historii przejazdów. Możesz z niego korzystać np. wtedy, gdy nie chcesz żadnej ingerencji w pojazd, bo zależy Ci na szybkim montażu. Inną zaletą tego nadajnika jest jego mobilność. Jeżeli np. zarządzasz flotą pojazdów i dany samochód nie jest obecnie używany – z łatwością wyjmiesz z niego lokalizator i umieścisz w innym aucie.

IKOL GO – precyzja, niezawodność i szerokie zastosowanie

Moduł IKOL GO charakteryzuje się wyjątkowo szerokim zastosowaniem (jest odpowiedni dla aut osobowych, busów, ciężarówek, maszyn budowlanych, traktorów, a nawet łodzi). Urządzenie to wymaga instalacji – można ją wykonać także samodzielnie.

IKOL CAN – kontrola zużycia paliwa i stylu jazdy kierowcy

Lokalizator IKOL CAN jest podpinany pod magistralę CAN pojazdu (gdzie spotykają się wszystkie czujniki). Pozwala mu to na sczytywanie z niej licznych informacji o pojeździe. Największą zaletą tego modułu jest funkcja kontroli zużycia paliwa.

Innym ważnym udogodnieniem jest opcja kontroli stylu jazdy kierowcy (Ecodriving). To szczególnie ważne, jeśli zarządzasz większą grupą pojazdów i chcesz zmniejszyć koszty utrzymania aut. Od teraz będziesz wiedział, jakie błędy popełniają Twoi kierowcy oraz który z nich zużywa najwięcej paliwa przez zbyt szybką jazdę czy gwałtowne hamowanie.

Coś dla samolotów i jednośladów

Urządzenia IKOL to nie tylko GPS-y dla aut – z myślą o m.in. pilotach i motocyklistach stworzono moduły idealnie dopasowane do ich potrzeb.

IKOL AERO jest lokalizatorem instalowanym w samolotach. Umożliwia on śledzenie aktualnej pozycji samolotu i sprawdzanie historii przelotów. To dobry wybór, jeżeli pracujesz w szkole lotniczej i chcesz monitorować postępy swoich uczniów.

Z kolei IKOL MOTO to propozycja nie tylko dla właścicieli jednośladów, ale też skuterów wodnych, motorowerów czy łodzi. Moduł ten jest wodoszczelny oraz odporny na brud i ekstremalne temperatury.

Zabezpieczenie bagażu

Przenośny lokalizator IKOL SPOT sprawdzi się, gdy chcesz zabezpieczyć bagaż przed zagubieniem. Wystarczy, że schowasz go w torbie, walizce lub plecaku. Możesz też z łatwością przymocować moduł w dowolnym miejscu, po uprzednim schowaniu go do etui, z którym jest sprzedawany.

Monitorowanie ludzi i zwierząt

Warto zauważyć, że IKOL SPOT to nie tylko sposób na wygodne namierzenie zapomnianego bagażu. Jest to także niezawodne narzędzie, jeśli chcesz sprawdzać lokalizację osób starszych i niesamodzielnych, dzieci oraz zwierząt (gdyż może zostać przyczepiony także do obroży).

Urządzenie to wyposażono w przycisk SOS, służący do wzywania pomocy. Po jego naciśnięciu zostaje wysłany alert – może on przyjść do Ciebie za pomocą SMS-a, wiadomości e-mail lub powiadomienia z aplikacji IKOL Tracker, służącej do monitoringu lokalizatorów.

Monitorowanie telefonu bliskiej osoby dzięki aplikacji mobilnej

W tym artykule wymieniliśmy szereg urządzeń GPS, wraz z ich szerokim zastosowaniem. Lokalizatory GPS to jednak nie tylko moduły.

Jeżeli chcesz zadbać o bezpieczeństwo bliskiej osoby – warto, by zainstalowała ona na swoim smartfonie aplikację IKOL X. W ten sposób zmieni ona swój telefon w mobilny lokalizator. Dzięki temu będziesz mógł w każdej chwili sprawdzić, gdzie znajduje się Twoje dziecko lub partner.

Jak to zrobić?

  • Pierwszym krokiem jest instalacja na telefonie aplikacji IKOL X przez osobę, którą chcemy monitorować.
  • Następnie należy pobrać na swój telefon aplikację IKOL Tracker lub zalogować się na system.ikol.pl.
  • Na końcu należy dodać telefon bliskiej osoby jako nowy lokalizator na swoim profilu.
  • Gotowe!

Co ważne, aby mieć możliwość namierzenia czyjegoś smartfona, musi być on połączony z Internetem (np. za pomocą transmisji danych komórkowych) i mieć włączone dane lokalizacyjne.

Należy przy tym wspomnieć, że IKOL X jest dostępny wyłącznie dla urządzeń z dostępem do sklepu Google Play. Z kolei IKOL Tracker możesz używać także na iPhonie.

Lokalizatory GPS – szeroka funkcjonalność dla Twojej wygody

Jak widzisz, lokalizatory GPS IKOL przydają się w niemal każdej dziedzinie życia. Dzięki nim możesz zachować kontrolę nad bagażem i pojazdami oraz chronić bliskie Ci osoby czy ulubionego pupila.

Korzystając z narzędzi GPS IKOL zyskujesz zatem spokój ducha i poczucie bezpieczeństwa – a to niezwykle ważne w dzisiejszych, niespokojnych czasach.

Tarcze hamulcowe – jak często wymieniać?

0
Tarcze hamulcowe

Układ hamulcowy jest jednym z kluczowych elementów bezpieczeństwa. Jeśli jest sprawny i prawidłowo wyregulowany, jest gwarancją bezproblemowej jazdy.

Tarcze hamulcowe: zasada działania w pojeździe

Gdy kierowca naciska pedał hamulca, ciśnienie w przewodzie hamulcowym wzrasta, a tłoczki siłownika hamulca głównego wysuwają się i dociskają pedał hamulca lub bęben hamulcowy do pedału hamulca. Ten ostatni jest mocno osadzony na piaście koła, a pojazd zwalnia lub zatrzymuje się.

Należy zawsze sprawdzać poziom i stan płynu hamulcowego oraz stan klocków hamulcowych. Wielu właścicieli pojazdów przegapia kluczowy moment, jakim jest stan tarcz hamulcowych, ponieważ do czasu ich fatalnego zużycia gwarancja na pojazd już wygasła.

Producenci wskazują w dokumentacji technicznej, jak długo wytrzymają ich produkty, ale informacje te mają charakter wyłącznie doradczy. Możesz z grubsza określić z wyprzedzeniem, jak często będziesz musiał kupować nowe materiały eksploatacyjne.

Średnio klocki hamulcowe są wymieniane przy następującym przebiegu:

  • samochody krajowe: 12 +/- 3 tys. km;
  • samochody importowane: 17 +/- 3 tys. km;
  • samochody sportowe: 5 +/- 1 tys. km.

Częstotliwość zużycia i wymiany tarcz hamulcowych

Wymiana tarcz hamulcowych nie podlega żadnym przepisom. Serwisanci i pracownicy obsługi pojazdów często spotykają się z tarczami hamulcowymi, które zużywają się już po kilku latach użytkowania, jak również z tarczami, które wytrzymują dziesiątki lat. Tempo zużywania się tarcz hamulcowych zależy od wielu różnych czynników:

Najłatwiej określić, kiedy wymiana klocków jest wymagana przez czujniki zużycia i / lub wskaźnik na desce rozdzielczej, jeśli jest to przewidziane dla tego modelu. Dodatkowymi oznakami konieczności wymiany są „lekki” pedał, zwiększona droga hamowania oraz zwiększony przepływ płynu roboczego.

Charakterystycznym znakiem rozwoju urządzeń hamulcowych będzie specyficzny dźwięk podczas intensywnego hamowania. Po wymazaniu podkładek płytka czujnika wydaje charakterystyczny pisk w kontakcie z powierzchnią krążka. Konstrukcja większości zagranicznych samochodów przewiduje wskaźniki świetlne, które są połączone za pomocą styków zamontowanych w podkładkach klocków.

1. Styl jazdy

Przy agresywnym lub nieekonomicznym stylu jazdy, zarówno klocki hamulcowe, jak i tarcze hamulcowe będą musiały być wymieniane znacznie częściej.

2. Klasa pojazdu i konstrukcja układu hamulcowego

W stosunkowo lekkich starszych pojazdach (o ile kierowca przestrzega dobrych nawyków jazdy) przednie tarcze hamulcowe wytrzymują po 150 000 do 200 000 km, a w zależności od rocznego przebiegu – od 4 do 6 lat eksploatacji.

W pojazdach serii D, E, F, S oraz z ciężkimi oponami, pickupach itp. (i dokładnie w ten sam sposób, w zależności od stylu jazdy) tarcze hamulcowe wytrzymują 3-4 lata i do 100-150 000 km. Nie dłużej.

Tylne tarcze hamulcowe we wszystkich pojazdach wytrzymują ok. 2-3 lata po wymianie tarcz przednich.

Główną (i najważniejszą) przyczyną zużycia tarczy hamulcowej jest jej zmniejszona grubość, która różni się w zależności od producenta i jest określona w instrukcji danego producenta hamulców: Deklaracja zgodności WE (dokument wystawiony przez producenta), a także przepisy techniczne i regulaminy stacji obsługi. Każdy producent posiada swój własny dokument WE.

W trakcie eksploatacji dochodzi do uderzeń i innych fizycznych oddziaływań na tarcze hamulcowe. Na przykład pod koniec hamowania, kiedy tarcze hamulcowe (i klocki hamulcowe) są już prawie całkowicie zużyte, a pojazd wjeżdża w kałużę, tarcze hamulcowe wyginają się, a nawet ścierają. Brud, błoto, piasek i inne czynniki występujące w terenie (a nawet na drodze) wpływają na stan i działanie hamulców.

Opony całoroczne czy sezonowe – które rozwiązanie sprawdzi się lepiej?

Opony

Od wielu lat toczy się spór użytkowników obu rodzajów opon, dotyczący tego, który wybór jest lepszy. Jak rzeczywiście powinno się je dobrać, biorąc pod uwagę styl oraz miejsce użytkowania samochodu? Czy istnieje złota recepta na oponę idealną do każdych warunków?

Opony wielosezonowe, do jakich warunków się nadają?

Opony całoroczne dostępne m.in. w https://noweopony.pl/opony/225/50/r17 są częstym wyborem ze względu na wygodę oraz koszty. Decydując się na nie, możesz oszczędzić czas i pieniądze przeznaczone na wymianę wraz z ich magazynowaniem. Jednak nie dla każdego będą one dobrym wyborem. Kosztem tego, że pełnią one zarówno funkcję opon letnich jak i zimowych, będzie ich nieco gorsze zachowanie podczas ciężkich warunków pogodowych. Z tego powodu ważnym aspektem jest sposób oraz miejsce użytkowania auta. Można myśleć o założeniu całorocznych jeżeli korzysta się z samochodu, tylko aby poruszać się na krótkich odcinkach drogi, np. po mieście, gdzie drogi są zwykle odśnieżane na bieżąco. Jeżeli pokonujesz średnio, więcej niż 10 tysięcy kilometrów rocznie, lepszym pomysłem mogą się okazać opony sezonowe.

Opony sezonowe, jakie są ich wady i zalety?

W przypadku opon sezonowych, które możemy kupić w https://noweopony.pl/ sprawa jest dużo prostsza, wybieramy je w zależności od pory roku, która aktualnie panuje. Zaleca się wymianę letnich na zimowe gdy średnia temperatura na dworze wynosi poniżej 7 stopni Celsjusza. Każdy z obu rodzaju jest wyprodukowany z materiału zapewniającego bezpieczeństwo w zależności od warunków pogodowych. W zimowych zastosowano miękką gumę, która zachowuje się lepiej podczas niskich temperatur, przy jednoczesnym występowaniu błota pośniegowego oraz deszczu. Jeżeli używasz auta poza miastem, lub zdarza się, że drogi w Twojej okolicy nie są odśnieżane na bieżąco, to w tym przypadku wypadają one lepiej w porównaniu do opon wielosezonowych. Letnie zbudowane są z twardszej gumy, dzięki temu nie zużywają się tak szybko na suchej nawierzchni.

Które opony należy wybrać? Całoroczne czy sezonowe?

Decydując się na zakup opon, po pierwsze musisz określić, gdzie w głównej mierze się poruszasz? Jeżeli lubisz długie wyjazdy poza miasto, mieszkasz w górach, lub w miejscu, gdzie są słabe drogi, wybierz sezonowe. Zapewnią Ci one bezpieczeństwo oraz wygodę podróżowania, nawet w trudniejszych warunkach pogodowych. Oczywiście, nie zawsze trzeba więcej wydawać, i można wybrać opcję bardziej ekonomiczną, jaką są opony całoroczne. Możesz je wykorzystać, jeżeli głównie używasz auta do poruszania się po mieście, a kiedy pogoda jest zła, wolisz zostawić auto w garażu.

Jak zdać testy na prawo jazdy po 5 dniach nauki?

Jak zdać testy na prawo jazdy po 5 dniach nauki

Czy państwowy egzamin teoretyczny na prawo jazdy jest trudny? Wszystkie aktualne pytania z testów na prawo jazdy są obecnie dostępne na stronie Ministerstwa Infrastruktury za darmo. Kandydat na kierowcę, aby zdać egzamin w ośrodku WORD musi wskazać prawidłową odpowiedź na pytania wyświetlane losowo w czasie rzeczywistym przez system komputerowy. Nie ma możliwości powrotu do pytania, na które nie udzielono odpowiedzi. Część pytań odzwierciedla sytuacje, z jakimi kierowcy mogą się spotkać w codziennym ruchu drogowym.

SUV-y i Crossovery – czym faktycznie się różnią

0
SUV-y i Crossovery

SUV-y i crossovery to obecnie jedne z najczęściej wybieranych samochodów osobowych. Wyróżniają się na tle innych modeli nie tylko stylem, ale również praktycznością. Ciężko wyodrębnić wyraźne różnice między tymi dwoma rodzajami aut, zwróćmy więc uwagę na cechy, które mogą mieć znaczenie przy podejmowaniu decyzji o wyborze odpowiedniego dla nas modelu.

Zobacz też