Tytuł tego artykułu jest przewrotny. Nie chodzi bowiem o wyposażenie wnętrza autobusu, jak na przykład komfortowe fotele, wygodne toalety i inne akcesoria umilające podróż. Nie chodzi również
o najnowocześniejszy układ napędowy. W tym artykule zastanowimy się, w jaki sposób firmy trudniące się przewozem pasażerów mogą wykorzystać zalety systemów monitoringu pojazdów.

Po pierwsze, bezpieczeństwo

Podczas przewozu osób kwestie bezpieczeństwa powinny być najwyższym priorytetem. Kierowca autobusu pasażerskiego odpowiada za bezpieczeństwo nie tylko swoje i innych uczestników ruchu drogowego, ale również za kilkudziesięciu pasażerów. Dlatego niezmiernie ważne jest zadbanie, by pojazd wyposażony był we wszystkie możliwe systemy bezpieczeństwa. Jednym z nich jest system służący do monitorowania stanu technicznego pojazdu. Kontroluje on sprawność działania najważniejszych podzespołów pojazdu i w razie zidentyfikowania nieprawidłowości, natychmiastowo wysyła komunikat do kierowcy. Na przykład dzięki przekazywanym na bieżąco przez system WEBFLEET wskazówki Active Driver Feedback prowadzący pojazd jest w stanie szybko zareagować
i zminimalizować ryzyko wystąpienia sytuacji niebezpiecznej.

Terminowość

Poważnym problemem, z jakim borykają się zarządzający firmami transportowymi jest terminowość przyjazdów i odjazdów. Korki, wypadki i inne nieprzewidziane zdarzenia drogowe powodują, że niełatwo jest trzymać się określonego rozkładu jazdy. W takim przypadku dużym wsparciem jest system nawigacji GPS, będący integralną częścią systemu monitoringu pojazdów. Dzięki dostarczanym przez rozwiązania takie jak OptiDrive 360 informacjom, kierowca jest w stanie zmieniać trasę przejazdu w zależności od panujących warunków. Co ciekawe, zmiana trasy nie musi być inicjowana przez prowadzącego pojazd. System nawigacyjny jest dostępny również dla menedżera odpowiadającego za efektywność operacji transportowych, który może poinformować kierowcę o potencjalnych utrudnieniach i zalecić zmianę trasy. Zaangażowanie dwóch osób zwiększa prawdopodobieństwo podjęcia dobrej decyzji i jednocześnie zdejmuje dużą część odpowiedzialności z prowadzącego pojazd, pozwalając mu się skupić na bezpiecznej jeździe.

Marketing

Pasażerowie korzystający z usług przewozowych wskazują, że terminowość jest najważniejszym czynnikiem zadowolenia z usług świadczonych przez przewoźnika. Co ciekawe, duża część pasażerów jest w stanie wybaczyć niewielkie opóźnienia, pod warunkiem że zostali o nich poinformowani. System monitorowania pojazdu umożliwia wyjście naprzeciw potrzebom pasażerów. Przede wszystkim dlatego, że pozwala na dokładne określenie czasu dotarcia i udostępnienie tej ważnej informacji przewożonym lub oczekującym pasażerom. Sposobów na poinformowanie pasażerów jest wiele. Mogą oni otrzymywać informacje za pomocą wiadomości SMS lub na przykład przez media społecznościowe. Wszystko zależy od decyzji przewoźnika, gdyż nowoczesne systemy lokalizacji GPS mogą być integrowane z różnymi innymi aplikacjami. Zapewnianie pasażerom dokładnej i rzetelnej informacji o dokładnych terminach przyjazdów powoduje, że wzrasta ich zadowolenie. A przewoźnik jest oceniany jako firma nowoczesna i przyjazna klientom.

Powyższe przykłady pokazują, że system monitorowania powinien być nieodzownym elementem wyposażenia autobusów, gdyż rozwiązuje wiele problemów występujących podczas przewozu osób. Dodatkowo system pozwala na efektywne zarządzanie flotą pojazdów i pomaga w zwiększaniu jej efektywności. Zatem firmy decydujące się na wdrożenie systemu mogą wiele zyskać.

Źródło: Finder.pl – Monitoring floty GPS

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here