Segment crossoverów i małych SUV-ów ma nam dziś do zaoferowania wiele ciekawych modeli. Trudno jest jednak znaleźć realną konkurencję dla Suzuki Ignis Hybrid. Pod kilkoma względami jest to samochód unikalny. Mamy na myśli przede wszystkim zaskakującą przestronność, fantastyczne walory użytkowe, a także klasyczny – jak na dzisiejsze standardy – układ napędowy typu mild hybrid. Przyjrzyjmy się bliżej tej bardzo interesującej propozycji od Suzuki.
Będziemy tęsknić za takimi silnikami…
Wypada zacząć od najmocniejszej strony Suzuki Ignis Hybrid, czyli od układu napędowego. Suzuki, trochę na przekór modzie, nadal oferuje w swoich modelach dobrze już znane i sprawdzone rozwiązanie, jakim jest technologia mild hybrid (tzw. „miękkiej hybrydy”).
Podstawową jednostką w układzie jest ceniony za niezawodność i oszczędność silnik benzynowy 1.2 DUALJET, który został zintegrowany ze starterem/generatorem ISG 2,3 kW wspomagającym silnik spalinowy momentem obrotowym do 50 Nm. Znajdziemy tutaj także akumulator litowo-jonowy 12V.
I teraz: podczas normalnej jazdy kierowca nie zorientuje się, że prowadzi auto z napędem typu mild hybrid. Różnicę poczuje dopiero podczas startu oraz przyspieszania, kiedy to dodatkowa moc generatora elektrycznego dodaje wyraźnego „kopa”.
Co najważniejsze, prosty, niezawodny i kompletnie bezobsługowy układ napędowy mild hybrid przynosi realne oszczędności. Suzuki Ignis Hybrid w naszym teście miejskim zużywało około 5,5 litra na 100 kilometrów, natomiast podczas krótkiej jazdy obwodnicą przy stałej prędkości 60 km/h udało się uzyskać wynik 3,6 litra. Rewelacja.
Suzuki oferuje Ignisa z napędem hybrydowym z dwiema przekładaniami: 5-biegowym manualem i zautomatyzowaną CVT. Do miasta zdecydowanie polecamy tę drugą.
Zaskakująco dobre właściwości terenowe
Suzuki Ignis bez trudu radzi sobie z jazdą w terenie. Nie jest to oczywiście auto o zdolnościach offroadowych godnych modelu Jimny, ale i tak całkiem nieźle sprawdza się na dziurawych drogach gruntowych czy śliskich podjazdach, nie wspominając już o miejskich krawężnikach. W głównej mierze jest to zasługa prześwitu wynoszącego aż 180 mm.
Producent oferuje ten model w dwóch wariantach napędowych. Standardowa 2WD oferuje napęd tylko na przednią oś, dlatego planując regularne wypady w teren czy np. mieszkając na terenach górskich warto zainwestować w wersję ALLGRIP AUTO z napędem na 4 koła oraz układem wspomagania podjazdu i zjazdu ze wzniesienia HHC-HDC.
Przestronność, która może zadziwić
Z zewnątrz Suzuki Ignis Hybrid sprawia wrażenie samochodu bardzo małego, natomiast wszystko się zmienia w momencie zajęcia miejsca za kierownicą. Auto jest wręcz zadziwiająco przestronne i na co dzień spokojnie może pełnić funkcję samochodu dla rodziny. Zwłaszcza, że na tylnej kanapie da się zamontować dwa foteliki na ISOFIX, a bagażnik ma pojemność do 267 litrów.
Chcesz poznać lepiej Suzuki Ignis Hybrid? Już teraz umów się na jazdę testową w salonie autoryzowanego dealera marki – MM Cars w Katowicach. Duża dostępność aut pozwoli Ci zarezerwować dla siebie dogodny termin.