Ogrzewanie postojowe

0
2261

Postojowe agregaty grzewcze to świetne rozwiązanie dla każdego kierowcy. W dni, w których temperatury są wyjątkowo niskie, marzymy o tym, aby wnętrze samochodu oferowało przyjemne ciepło. Ogrzewanie postojowe pomoże nam w osiągnięciu idealnej temperatury.

Dlaczego ogrzewanie postojowe jest dobrym i rozsądnym rozwiązaniem? 

Przede wszystkim ze względu na ogromną wygodę i oszczędność czasu. Dzięki agregatowi nie musimy skrobać szyb, możemy od razu wsiąść do samochodu i jechać z dobrą widocznością. Co więcej, sprzęt zapobiega zamarzaniu lodu i skraplaniu wilgoci wewnątrz pojazdu. Z tych względów, ogrzewanie postojowe pozwala kierowcy zaoszczędzić sporo czasu, zwłaszcza rano i w sytuacjach, gdy każda minuta jest na wagę złota. W razie potrzeby pomoże nie tylko rozmrozić szyby, ale i wstępnie rozgrzać silnik. Zwiększy komfort i wygodę jazdy, ponieważ od razu po wejściu do samochodu odczujemy optymalną temperaturę na poziomie 21 stopni Celsjusza. Możemy ściągnąć grubą kurtkę i cieszyć się bezproblemową, przyjemną jazdą. 

Oczywiście agregator grzewczy nie jest technologią, która przydaje się wyłącznie zimą. Sprawdzi się też latem, gdy w gorące dni marzymy o wejściu do chłodnego samochodu. Wówczas sprzęt pobiera powietrze z zewnątrz, zapewniając optymalną temperaturę wewnątrz auta. Ogrzewanie postojowe jest też rozwiązaniem oszczędnym. Według danych udostępnionych przez Webasto, z silnikiem benzynowym kosztuje nas około 0,22 € przy cenie 1,30 €/litr i czasie grzania równym 20 minut, a z silnikiem wysokoprężnym około 0,11 € przy cenie 1,10 €/litr i czasie grzania równym 20 minut.

Postojowe agregaty grzewcze: jak to działa? 

Ogrzewanie postojowe to popularne rozwiązanie, wybierane coraz częściej przez posiadaczy ciężarówek i samochodów osobowych. Cała idea polega tutaj na zamontowaniu dodatkowych modułów, które w szybki sposób ogrzewają wnętrze pojazdu. Pracują one niezależnie od silnika. Do zasilania agregatów wystarczy pobieranie paliwa ze zbiornika. Jedynym warunkiem działania jest tutaj opcja chłodzenia silnika cieczą, którą ma niemal każde auto. Obsługa takiego sprzętu jest wyjątkowo prosta. Przykładowo, w przypadku ogrzewania postojowego od firmy Webasto, samodzielnie wybieramy sposób obsługi agregatu. Możemy wykorzystać w tym celu telefon komórkowy, pilot, albo programator czasowy, czyli opcję, w której ogrzewanie włącza się o wybranej przez nas porze.

Dwa rodzaje agregatorów: wodne i powietrzne. Co wybrać? 

Rozróżniamy dwa rodzaje agregatów grzewczych: wodne i powietrzne. Każdy z nich ma nieco inny sposób działania. Pierwsza opcja, czyli ogrzewanie wodne, jest montowane pod maską, a dokładniej w komorze silnika. Sprzęt podłącza się do obiegu cieczy chłodniczej w silniku. Podgrzewa on płyn krążący w układzie, dzięki czemu wzrasta temperatura silnika. Uzyskane ciepło jest kierowane do wnętrza auta za pomocą systemu wentylacji. Ogrzewanie wodne doskonale sprawdza się w samochodach osobowych.

Druga opcja to ogrzewanie postojowe powietrzne. Tutaj działanie agregatu opiera się na zasysaniu zimnego powietrza, a następnie podgrzewaniu go i przenoszeniu ciepłego już powietrza do wnętrza pojazdu. Ogrzewanie powietrzne to rozwiązanie zalecane dla aut typowo użytkowych, czyli m.in. dostawczych, ciężarowych, maszyn rolniczych, budowlanych, typu BUS. 

Niezależnie od typu ogrzewania, jakie zostało zainstalowane w serwisowanym przez Państwa pojeździe, prawidłowe diagnozowanie ewentualnych usterek, a w szczególności przeprowadzenie procedury odblokowania jednostki po awarii nie zawsze będzie możliwe wielomarkowymi testerami diagnostycznymi. Wskazane jest w takim przypadku użycie oryginalnego diagnoskopu producenta ogrzewania np. Webasto. Dzięki temu działanie będzie mogło zostać przeprowadzone w pełni skutecznie. 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here